Права та зобов’язання клієнта
Права клієнта:
1) Отримувати послуги з оцінювання відповідності недискримінаційно;
2) Отримувати послуги з оцінювання відповідності крім наступних випадків:
- участь заявника в незаконній діяльності;
- наявність у заявника історії невідповідностей до сертифікаційних вимог, що повторюються;
- інші подібні причини.
3) Одержувати додаткову інформацію щодо оформлення заявки.
4) Ознайомитися з процедурами проведення робіт.
5) Отримувати відповідні документи стосовно перевірки.
6) Застосовувати сертифікаційні документи для зазначення сертифікації продукції та послуг.
7) Назву органу з оцінки відповідності використовувати лише щодо продукції чи послуги, яка ним сертифікована.
8) Використовувати інформацію про сертифіковану продукцію чи послуги з метою реклами, через відповідне посилання на наявність сертифіката, в засобах інформації, зокрема документах, рекламних матеріалах тощо.
9) Бути проінформованим про зміни сертифікаційних вимог.
10) Подавати скарги та апеляції стосовно виконаних робіт з сертифікації до ООВ.
Обов’язки клієнта:
1) Завжди виконувати вимоги сертифікації, зокрема, впроваджені відповідні зміни, що були повідомлені органом з оцінки відповідності.
2) Запроваджувати усі необхідні заходи для:
- проведення оцінювання та наглядання (за потреби), зокрема, забезпечує умови для розгляду документів та записів і доступу до відповідного устаткування, місць розташування, підрозділів, персоналу та для субпідрядників клієнта;
- розгляду скарг;
- участі спостерігачів, за потреби.
3) Робити заяви щодо оцінки відповідності у відповідності до галузі сертифікації.
4) Не використовувати сертифікацію продукції таким чином, щоб зіпсувати репутацію органу сертифікації, і не робити будь-яких заяв щодо сертифікації продукції, які орган сертифікації може розглядати як такі, що вводять в оману, або є несанкціонованими;
5) У випадку призупинення, скасування або закінчення терміну дії сертифікації, припиняти використання всіх рекламних матеріалів, що містять будь-яке посилання на сертифікацію, і вживає заходів, які вимагає схема сертифікації (наприклад, повернення будь-яких сертифікаційних документів), та виконує будь-які інші необхідні дії;
6) Відтворювати цілісність сертифікаційних документів при наданні їх копій іншим сторонам.
7) Посилаючись на сертифікацію продукції в засобах інформації, таких як документи, брошури чи рекламні матеріали, виконувати вимоги органу сертифікації.
8) Виконувати усі вимоги щодо використання знаку відповідності та інформації стосовно продукції.
10) Зберігати записи щодо всіх відомих йому скарг, що стосуються відповідності вимогам щодо сертифікації, та робити ці записи доступними органу сертифікації.
11) Повідомляти орган з оцінки відповідності про зміни, які можуть вплинути на його здатність відповідати вимогам сертифікації.
12) Сплачувати всі витрати, що пов’язані з проведенням процедури оцінки відповідності та нагляданням, незалежно від прийнятих за їх результатами рішень.